huuu... lamanya aku tak tulis... lagipun sapa je yang baca..
aku bukan blogger sangat pun.. ehee..
tapi ada satu yg aku rasa nak tulis..
ni pun sbb xlama lagi aku nak kawin.. so semuanya pasal kawin la ni.. xsampai sebulan pun lagi aku akan berkahwin atau bergelar suami..
dup dup dup..
mula-mula rasa cam xcaya pun ada.. tp cayalah redzuan ahmad oi.. ko xlama lagi akan ada keluarga sendiri.. ermm.. perkahwinan ni datang dengan tanggungjawab tu yang aku makin nak dekat ni rasa cam aihh.. camne nak explain ek.. selama 27 tahun aku hidup sendiri.. aku bebas nak buat apa sahaja.. apa aku nak aku leh wat sendiri.. then pas kahwin semuanya akan berubah.. so perubahan ni mungkin xbiasa pada awalnya.. mungkin kekok sikit.. ye la kan.. cara hidup da berbeza.. tu yg kadang2 aku xleh nak tido sebb aku risaukan tanggungjawab aku selepas ni.. aku sentiasa berfikir.. mampu ke aku nak galas tanggungjawab sebesar ni.. perkahwinan ni bukan perkara main2.. arini nak esok xnak.. bukannn.. tapi sampai bila2.. selebih hayat aku akan sentiasa dengan isteri aku nanti.. so mmg xheran la klu perasaan takut.. nebes.. gabra.. suma kuar.. syaitan pulak mmg suka amik kesempatan dalam hal camni.. huhuuu..
.. aku percaya semua orang pasti akan mengalami perkara yang sama.. baik lelaki atau pun perempuan.. lebih2 lelaki(suami).. sebb suami ni akan menjadi ketua.. akan menjadi tunjang dalam rumahtangga.. kehidupan juga akan berubah.. makan minum, tempat tinggal, keselamatan.. so perkahwinan tu bukan untuk seronok2 tapi datang selari dengan tanggungjawab.. sekarang ni aku lebih banyak berfikir tentang itu.. atau pun mampu ke aku nak membahagiakan dia.. atau layak ke aku.. sampai xleh nak tido..
walau apa pun sebenarnya, aku da lama bersedia.. klu aku takut nak mulakan perubahan ni maknanya sampai bila2 la aku camtu kan..
kawan-kawan pulak.. dak umah ni.. ai, syam, rempit, ali, afiq, korn dll.. huu bubye buddy.. pasni aku tunggu turn korang lak.. pasni aku nak tinggal sama2 dgn orang yg aku cayang lak.. da puas da aku lepak ngan korang.. macam2 kenangan pahit manis suma ada.. drpd tido beralaskan kotak sampai la tido atas katil, makan megi, biskut, karoke, g jalan2, semuanya dalam kenangan.. drpd study sama2 sampai la suma da keja best2.. huhuu..
dan kepada bakal isteri aku pulak.. cik nurin cayang.. ehee.. sama-sama lah kita menempuh ke satu alam yang berbeza.. alam baru.. semoga kita akan dapat menempuh segala rintangan, dugaan, dengan sabar.. mana yang salah sama2 lah kita betulkan.. yang berat sama di pikul yang ringan sama2 di jinjing.. semoga kita dapat membina sebuah keluarga yang bahagia.. xperlu rasa takut.. sebb kita manusia mmg xsempurna.. klu wan ada salah tolong tegur.. masing2 ada kelemahan.. dan percayalah.. segala yang berlaku semuanya adalah ketentuan tuhan.. Dia lebih mengetahui drpd kita.. wan percaya kita saling melengkapi.. apa yang wan kurang ada pada ayg..
wan mencintai dengan sepenuh hati.. tanpa ragu.. i love u so muchh forever..
Wednesday, May 12, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
auwwwww!!!!!
ReplyDeleteshuweetttt!!!!! nape tak der peringatan untuk aku eh??...
tuk anoy.. ehee.. jaga diri lelok.. aku bukan tuk ko sebenarnya.. ahaha.. aku milik nurin.. ko da jumpa orang yang ko sayang.. ko bukannya tak cantik.. cantik.. (bodek sikit..) kekekee.. aku tau ko keciwa.. sabar ye.. tapi aku percaya raksasa ko tu lagi sesuai tuk ko kan.. hee..
ReplyDeletelap u bebeh.. jgn lupa datang aaa...