
Akhirnya.. aku da abes da tgk citer fringe ni tuk season 1 dgn 2.. huu agak layan gak citer ni bg yg peminat citer sains.. Cerita bersiri ni lebih kurang cam x-files jugak la.. Mengisahkan agen FBI yg menyiasat kes2 pelik.. Watak utama dia tentulah olivia dunham tu.. heroin tuu..
Alkisahnya.. Cerita ni bermula 17 tahun yg lalu masa tu seorang saintis Walter Bishop telah berjaya membuat satu alat yg boleh masuk ke satu alam yg lain (parallel universe).. Dia buat sbb nak selamatkan anak dia iaitu peter.. Selain tu ada banyak jugak hasil kajian2 dia yg pelik2.. Kemudian untuk menyelamatkan drpd dia atau org lain masuk ke parallel universe tu dia dgn sengaja mengambil sebahagian otak dia tu supaya dia leh lupa pasal kajian dia tu.. bila dia lupa ingatan maka orang ingat dia tu da gila so dia pun di hantar ke hospital sakit mental.. So selepas 17 tahun tu muncullah si agen olivia dunham ni yg sedang menyiasat kes misteri datang untuk mendapatkan bantuan drpd walter.. Kemudian siasat punya siasat rupanya kes2 yg olivia siasat ni ada kaitan dgn kajian walter dulu.. masalahnya walter da lupa kajian dia tu.. huhuuu.. kat sinila citer ni bermula.. then banyak lagi la plot2 dia kat situ..
Kesimpulannya leh layan la citer ni.. selain 'prison break' tu kan..
Alkisahnya.. Cerita ni bermula 17 tahun yg lalu masa tu seorang saintis Walter Bishop telah berjaya membuat satu alat yg boleh masuk ke satu alam yg lain (parallel universe).. Dia buat sbb nak selamatkan anak dia iaitu peter.. Selain tu ada banyak jugak hasil kajian2 dia yg pelik2.. Kemudian untuk menyelamatkan drpd dia atau org lain masuk ke parallel universe tu dia dgn sengaja mengambil sebahagian otak dia tu supaya dia leh lupa pasal kajian dia tu.. bila dia lupa ingatan maka orang ingat dia tu da gila so dia pun di hantar ke hospital sakit mental.. So selepas 17 tahun tu muncullah si agen olivia dunham ni yg sedang menyiasat kes misteri datang untuk mendapatkan bantuan drpd walter.. Kemudian siasat punya siasat rupanya kes2 yg olivia siasat ni ada kaitan dgn kajian walter dulu.. masalahnya walter da lupa kajian dia tu.. huhuuu.. kat sinila citer ni bermula.. then banyak lagi la plot2 dia kat situ..
Kesimpulannya leh layan la citer ni.. selain 'prison break' tu kan..
No comments:
Post a Comment