napa aku xtulis ekk... hmmm..... tak tau laa... xpe biar laa... lupakan je... now aku tgh boring jugak tetiba rasa nak tulis kat sini.. nak merapu pun bolehh..
biasanya klu aku boring camni.. aku suka wat apa yg aku suka..
duluuu... masa zaman sekolah tu.. memang xde keja lain.. selain melepak hee.. aku suka baca komik.. ye baca komik.. sekarang aku terasa betul2 nak baca komik2 aku kat umah tu... entah2 mak dgn bapak aku da bakar agaknya... tp da pesan da awal2 dan diorang pun tau agaknya..
masa sekolah dulu.. sanggup saving duit belanja semata2 nak beli komik tony wong ni.. sampai en yusuf yg jual komik kat kedai depan tu kenal da.. tp skang kedai dia da xde..
dari rega dia rm1.80 pastu rm2.00 pastu rm2.20 pastu 2.50 pastu 3.00 pastu rm3.50.. perghh..
pastu aku xtahan.. da mahal.. alasan dia sama je dari dulu.. harga kertas da naik.. selain meningkatkan mutu.. cehh... bayangkan dalam sebulan dia kuar 2 kali pastu aku kumpul dalam 6 komik.. so kira la sendiri.. masa tu pakai duit blanja sekolah je.. klu tak pun kongsi2 beli..

1.. alam perwira
yer.. ni adalah komik fav aku ni.. dari episod 1 sampai episod last aku ada.. dari Ji Fat lahir sampai la Ji Fat ni kalahkan maharaja Zhou.. pergh.. tgk gambo tu.. duke ji chang pun ada.. rahib esa pun... bukan setakat ni je.. sambungan dia pun aku aku teruskan hikayat maharaja qin dengan hikayat maharaja petualang.. tapi yg edisi pertama ni la yang paling best...
klu hikayat maharaja qin tu.. ying zheng tu jadi maharaja yang jahat akhirnya..
maharaja petualang pulak best sikit.. liu bang yang pintar.. penuh dengan tipu helah..
klasik.. klasik...

2.. raja rimba
yang ni pun best jugak.. kisah sang harimau kumbang dengan waja timur.. mula2 best.. jalan cerita pun best tapi makin lama makin merepek.. aku ingat la skang kat kedai pun agaknya masih jual lagi.. episod beratus2 da.. aku kumpul dari episod 11 sampai harimau kumbang jadi tenno.. pastu citer ni da merepek..
apa2 pun best!!..

3.. pedang setiawan
yang ni pun best jugak.. sampai wat filem komik ni.. stormrider.. pasal penjejak awan dan penjejak angin.. mula2 layan.. pastu merepek jugak.. lawan samurai la.. apa la.. yang paling aku sedeh merepek dia punya cerita ni bila rupa2 nya bapak penjejak badai ni masih hidup lagi.. duduk dalam gua pasal nak jaga tulang naga.. unicorn ni pun sama.. komik yang paling lama paling merepekkk....
klu kat stormrider pun banyak sangat yang dia ubah2.. pastu awal taun aritu ada kuar movie animasi pulak.. tgk pun ntah apa2 je.. tapi sebab ada penjejak awan dengan badai.. layan jer...
4.. anak anak wira
kalau yang ni aku kumpul sampai habis..
kisah juara yang hidup susah pastu belajar hikmat2 pastu terer.. biasa je.. pastu dia je yang menang.. huuu... walaupun biasa tapi ok la.. karya tony wong jugak..

5.. juara wira
hah.. yang ni komik yang paling aku rasa paling merepek.. beli sikit je.. pastu stop pasal merepek jer.. da mati pastu idup balik.. ntah pape ntah..
klu ikutkan banyak lagi yang aku kumpul.. dewata raya pun sampai habis.. pastu dendam kesumat.. sampai habis jugak.. banyak memori jugak komik2 ni..
choww...
cayalah pengatttt!!!!
ReplyDelete